A pihenőnap és a jóga

A szombati futás után bevallom kicsit éreztem az izmaimat. Ez nálam egyet jelent: nyújtani kell! A hétfő a szent pihenőnap, amit mindig igyekszem regenerálódással és pihenéssel tölteni. Egyszerűen az izmaimnak szüksége van egy pihenőnapra a héten. A kedd pedig a jógáé. Amikor elkezdtem futni, akkor a pihenőnap és a nyújtás fontosságát egyáltalán nem értettem! Túledzettem.... Volt, hogy napi két edzést iktattam be az edzéstervembe, pihenőnapot pedig egyáltalán nem. Saját káromon tanultam meg a leckét: 4 hónapot kínlódtam, mire rendbe jöttem és fájdalom nélkül tudtam újra futni.

A lecke amit megtanultam nagyon egyszerű:

- kell heti egy pihenőnap (ez nálam mindig a hétfő),

- minden edzés után nyújtani kell (még a fél órás regeneráló futás után is),

- a core izmok erősítésére nagy hangsúlyt kell fektetni (erre a legjobb a TRX),

- heti egy jógát be kell iktatni az edzéstervembe.

Jógázni a TTS-be járok keddenként. Már nem csak a nyújtás miatt, hanem mert a lelkemnek is jót tesz. Segít elengedni a mindennapi kihívásokat és stresszt. Már nem tudom nélküle elképzelni az életem.

joga_tts.jpg